Dopis o zemi, ve které bych chtěl bydlet

29.11.2015 16:52

Rosice, 13. března 2015

Milý Evžene,

já hrozně chci do jiné země! Třeba do Ameriky...

      Amerika je totiž známá země. Když někdo řekne Česká republika, většina lidí si řekne: „Co? Co to je za stát? To existuje?“ Ale když se řekne Amerika, všichni hned volají: „Aha, to znám! To je tam, za mořem!“ A většina výrobků (pokud nejsou z Číny) je také z Ameriky. Zkrátka, Ameriku všichni znají. A také z ní mají respekt. Vsadím se, že pokud bude válka, Amerika bude jistě mezi vítězi! Ale radši bez válek.

      V Americe je také spousta pláží. Krásných, písčitých pláží. U nás v Česku máme tak maximálně Mácháč. A kromě pláží také úchvatná přírodní podívaná. No, a hned vedle je Kanada. Kanadské lesy patří k jedněm z nejkrásnějších vůbec!

      Ale kromě lesů je v Kanadě i jiná věc. JAVOROVÝ SIRUP! SPOUSTA SIRUPU! Ale v Americe na tom také nejsou s jídlem nejhůř. Fast foody, McDonaldy, KFC, hamburgery... Až se mi začaly sbíhat sliny. A zapíjí to colou. Spoustou coly. LITRY coly! Já vím, že máma říká o těchto věcech, že jsou nezdravé, a i vím, že má pravdu. Ale mně by to nevadilo :-).

      Podle mě se v Americe k sobě lidé chovají lépe. Slyšel jsem, že když se do čtvrti přistěhuje někdo nový, měl by pro novosousedy udělat grilovací sešlost, aby se seznámili! To je podle mě skvělý nápad. K nám do domu se přistěhovali noví sousedé a až na to, že jim mizí ze schránky noviny, o nich vůbec nevíme. Ale na druhou stranu jsem zaslechl, že když někdo tu sešlost neudělá, mívá pak posprejovaný dům, rozsypané popelnice, a někdy dokonce i propíchané gumy u auta! Ne že by se to u nás nedělo, ale tam se to děje záměrně. Jako trest. A to, přiznávám, úplně ideální není.

      Na Americe mě láká také to, že je tam spousta věcí, které bych chtěl vyzkoušet na vlastí pěst. Rozhlédnout se ze sochy Svobody, projet se jedním z milionů taxíků v New Yorku, přijít o pár tisíc v Las Vegas, vydat se nakupovat do Los Angeles, vidět Grand Canyon... A takhle bych mohl jmenovat a jmenovat. Jo, a taky se projít po tom červeném mostě v San Francisku!

      Amerika také patří k nejbohatším a nejvyspělejším zemím. S ekonomikou na tom jsou rozhodně lépe než třeba Řecko (a kdo taky ne) a myslím, že i dlouhou dobu budou.

      Ale jeden důvod předehnal všechny ostatní na plné čáře. Chceš ho znát, Evžene? Chceš? Nejvíce ze všeho jim závidím, že nemají ZEMANA!!!

                                   S pozdravem                Jáchym