Vánoce z pohledu neživé věci - hvězda

25.06.2016 16:57

Vánoce z pohledu hvězdy na strom

Kdo mě to zase budí?! Jéé, to je Honzík. Tak ráda ho zase po roce vidím. Jako každý rok si mě trochu divně prohlíží… Někdy ho nechápu J. Dívá se na hodiny a volá na maminku, že už je 18:30 a jestli mě může dát na stromeček. Maminka přichází a pomáhá mu mě nasadit na stromeček. Je tu krásný výhled na celou místnost. Honza si chvilku prohlíží stromeček, ale někdo ho volá ke stolu. To byla vlastně maminka s tatínkem, že už je večeře! Honza se pousměje a rozběhne se ke dveřím a ven z místnosti. Jsem hrdá na to, že jsem zrovna v tomto domu hvězdou. Tatínek zapne na rádiu koledy a slyším maminku, jak nese ke stolu večeři.

Co to je za zvláštní zvuk?.. No tak! Proč nic nevidím?! Ale, kohopak to tu máme…  „Ahoj ježíšku! Dlouho jsme se neviděli.“ Ježíšek se na mě podívá, zamává mi a řekne: „Ahoj! Ani nevíš, jak jsi mi chyběla, hvězdo J! Ale teď už musím jít tak se měj!“ Položí před stromeček pár dárečků a najednou zmizí. Pak už jen slyším, jak cinká jeho zvoneček.

Najednou je z jídelny slyšet křik, ale křik z radosti. Honzík je úplně mimo. Jako každý rok, když tu byl ježíšek. Čekám ještě asi 5 minut, než všichni dojedí, a potom vidím, jak přichází maminka, Honzík a za ním tatínek s Aničkou, která se před chvílí probudila. Ani se jí nedivím, když se teprve před dvěma týdny narodila, taky bych pořád spala J. Honzík si rozbalil dárky. Dostal robota, kterého si moc přál, nové stolní hry a pět knížek. Maminka dostala nějaké nové šaty a hrníček. Tatínek rozbalil dárky pro Aničku, která dostala plenky, dudlík a nové hračky. Tatínek dostal pusu od maminky a poukaz do posilovny, voňavku a šálu.

Je to krásný večer. Všichni se radují, zpívají koledy a hrají hry. Teď už jdou všichni spát. Maminka zhasla světla a já jdu taky spát J…